השכרת תאורה לאירועים

אף אירוע לא יכול להתקיים ללא תאורה ולכן יש משמעות גדולה לשירותים הניתנים על ידי חברות מקצועיות. כמו כן, ניתן לשכור גופי תאורה לאירועים פרטיים ועסקיים ומומלץ לדעת כיצד לבחור אותם בצורה נכונה

אירועים בכל רחבי הארץ מחייבים סוג של תאורה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, התאורה לא מיועדת רק לאירועים שמתקיימים בשעות הערב והלילה. בעזרת תאורה ניתן להעניק גיבוי גם לאירועים שמתקיימים בשעות היום ולעצב אולמות אירועים סגורים. התאורה יוצרת אווירה, יש לה תפקיד פונקציונאלי ואסתטי והיא נבחרת בקפידה בהתאם לסוג האירוע. זו גם הסיבה בגללה נדרשת תאורה בכל סוגי האירועים ומומלץ לדעת כיצד לבחור אותה.

הפתרון הכי נפוץ הוא להשתמש בשירותי השכרת תאורה לאירועים. אלו שירותים שניתנים על ידי אנשי מקצוע בכל רחבי הארץ והם משתלמים מבחינה כלכלית. כמו כן, במסגרת התייעצות עם אנשי מקצוע מתחום התאורה ניתן לתאם את השירותים הבאים:

  • השכרת גנרטורים
  • התקנת מקרנים, מטולים ומסכים
  • השכרת ציוד הגברה

מה ההבדל בין תאורה לבין סוגי ציוד אחרים?

בתחום הספציפי של השכרת תאורה לאירועים אין תחליף למקצועיות. הסיבה לכך היא שלתאורה יש תפקיד מיוחד וניתן גם למנות מספר הבדלים בינה לבין סוגי ציוד אחרים:

א. בטיחות בהתקנת גופי תאורה – גופי תאורה צורכים הספק גבוה של חשמל והתקנתם מחייבת עמידה בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות. עמידה בסטנדרטים של בקרת איכות היא הדרך היחידה להתקין את התאורה מבלי לסכן את האורחים.

ב. התאמה לתשתית החשמל – השכרת תאורה לאירועים כוללת גם התאמה לתשתית החשמל. התפקיד של אנשי המקצוע הוא להמליץ לבעלי האירועים באיזה גופי תאורה להשתמש לפי תשתית החשמל הקיימת, או לחילופין מה לעשות על מנת לבצע התאמות נדרשות.

ג. חיסכון בהוצאות – יש סוגי ציוד שאפשר להתפשר עליהם אך לא ניתן לעשות זאת עם תאורה. יתרה על כך, התאורה חייבת להיות אמינה ואיכותית על מנת לקיים את האירוע. בעזרת תאורה ברמה גבוהה ניתן לשדרג את האולם ולהעניק לאורחים ולמוזמנים חוויה בלתי נשכחת. מעבר לכך, יש אירועים שבהם אין צורך במקרנים, מטולים ומסכים אבל אף אירוע לא יכול להיות מושלם בלי תאורה.

התאמת התאורה לסוג האירוע

בבחירת שירותי השכרת תאורה חשוב להתאים אותם לסוג האירוע. ההבדל העיקרי הוא בין תאורה לאירועים פרטיים ותאורה לאירועים עסקיים. באירועים פרטיים השאיפה היא לחסוך בהוצאות מבלי להתפשר על איכות התאורה, ההספק ורמת האור. מנגד, באירועים עסקיים ניתן להשתמש בגופי תאורה על מנת להאיר לוגו, להבליט מסר שיווקי או להניע לפעולה את קהל הלקוחות, האורחים והמוזמנים.

יש גם הבדלי תקציב בין בחירת גופי תאורה לאירועים פרטיים ועסקיים. רוב בעלי האירועים הפרטיים יעדיפו לשכור את גופי התאורה יחד עם שאר סוגי הציוד וההגברה, בעוד באירועים עסקיים עושים זאת בנפרד. בנוסף, באירועים עסקיים נחשבת התאורה להוצאה מוכרת אך לאנשים פרטיים אין את הפריבילגיה הזו.

בחירת תאורה לפי עונות השנה

עוד שיקול שרצוי להביא בחשבון טרם השכרת תאורה לאירועים הוא מזג האוויר. תאורה באירועי יום בקיץ תהיה שונה מתאורה באירועי יום בחורף, כי כמעט ואין סיכוי למשקעים או עננות גבוהה. מנגד, תאורה בערב תהיה בעלת מאפיינים דומים בלי קשר לעונות השנה.

לסיכום, יש הרבה שיקולים שמלווים את התהליך הארוך של בחירת השכרת תאורה לאירועים. מומלץ לעבור את התהליך יחד עם אנשי מקצוע ולבחור אותם בצורה נכונה. במידה ולא בטוחים, ניתן להשוות בין סוגי ציוד לאירועים ומסיבות.


ART 1 – עיצוב אירועים

דילוג לתוכן