עיצוב מודרני מה זה בעצם אומר?

האדריכלות המודרנית נחשפה לראשונה במחצית השנייה של המאה העשרים וממשיכה לבוא לידי ביטוי גם היום בבתים שאנחנו מעצבים. המשפט שהכי מאפיין את העיצוב המודרני הוא ”פחות זה הרבה יותר“.

כלומר, העיצוב המודרני מאופיין בקווים מינמליסטים מצד אחד אך ברורים וחדים מצד שני. מדובר בעיצוב פונקציונלי שבא לתת מענה מלא לצרכים של בני הבית בכל חלל בנפרד. הגיאומטריה בתהליך העיצוב היא נקייה ופשוטה במטרה להשיג סוג של ניקיון מאביזרים מיותרים ומקישוטיות מוגזמת.

בחללים השונים בין אם זה בסלון, בחדר האמבטיה או במטבח נבחר לעשות שימוש בחומרי גלם טבעיים הנמצאים בצורתם הגולמית, בכדי ליצור מראה נקי ואחיד. למשל, בטון, פלדה, זכוכית, ברזל, אלומיניום, אבן טבעית ועוד.

הדגש תמיד יהיה לחבר בין חומרי הגלם בצורה טבעית והרמונית. בנוסף, בתהליך הלבשת הבית נבחר לעשות שימוש במרקמים גסים אך טבעיים לצד ניקיון חומרי וכך עדיין להנות ממראה חמים ונעים בתוך הבית.

אפשר לומר שעיצוב מודרני שם דגש על כמה שפחות. הרהיטים נקיים, המשטחים והחיפויים נקיים, כמה שפחות קישוטים כדי שאם נחבר את הפינות נקבל מראה אחיד וחד.

גם דיוק זה משהו שמאוד בא לידי ביטוי בעיצוב מודרני. יש המון אנשים שבטוחים שמראה מודרני הוא גם קר, אבל זה כבר לא נכון בעידן שלנו וזה מאוד תלוי במינון של הדברים. העיצוב המודרני בא לאפשר לנו מקום לכל דבר וכך אנו מונעים בלאגן בבית.


ART 1 – עיצוב אירועים

דילוג לתוכן