מיסטר אנד מיסיס לי, אוכל אסייתי שמשאיר טעם של עוד

צורת הבישול האסיאתי והאוכל האסיאתי נכנסו אל תוך חיינו בשנים האחרונות. סושי, נודלס, מוקפצים, אטריות, דים סאם, אגרולים ועוד, הם רק חלק מהן המאכלים אשר צצו כפטריות אחרי הגשם במסעדות השונות וערבו לחיך הישראלי. יחד עם המטבח האסיאתי אשר נכנס אלינו כרוח סערה, הושרשו גם מנהגי האכילה השונים כמו אכילה באמצעות מקלות וויתור על הסכין והמזלג המוכרים. הפתיחות של החברה הישראלית לקבל אליה סוגים וסגנונות שונים של אוכל, פתחה עולם שלם בפני השפים השונים, אשר מיהרו ללמוד ולהתמקצע בצורות שונות וחדשות של בישול, וליצור מאכלים חדשניים ומעוררי תאבון, בדיוק כפי שקרה אצל השף שאול בן אדרת, הבעלים של מסעדת מיסטר אנד מיסיס לי.

מה הוא אוכל אסיאתי?

האוכל האסיאתי הוא למעשה שם כולל לכמה מטבחים שונים אשר מקורם במזרח הרחוק, ויחד יוצרים צורת בישול חדשנית, כאשר מסעדת מר וגברת לי מתבססת כולה על סגנון ייחודי זה

  • המטבח הסיני: המטבח הסיני הוא שילוב של כמה מטבחים עשירים, אשר מקורם בסין, והוא אחד המטבחים העשירים והססגוניים עלי אדמות. המרכיב העיקרי השולט במטבח הסיני, בניגוד למטבחים אחרים הוא דווקא הפחמימה, כאשר הבסיס לרוב המנות הוא אורז או אטריות.
  • המטבח היפני: המאכלים אשר מאפיינים את המטבח הזה לרוב יהיו מורכבים מאורז, אטריות ושילוב של מנת מרק כלשהי. היפנים נוהגים להעשיר כל מנה באמצעות דגים, ירקות, בשר או טופו, כאשר מעל לכל מתווספים רטבים כמו מיסו, סויה, טריאקי ועוד, אשר הופכים את המנה לעשירה וגם ידועה במליחותה.
  • המטבח התאילנדי: המטבח התאילנדי מפורסם בעיקר בעקבות שילוב הטעמים המאפיין אותו. במנה אחת תוכלו למצוא שילובים של חריף עם מתוק וחמוץ, כאשר לתאילנדים את ההבנה המיוחדת להפוך שילובים אלו למנות מיוחדות וטעימות. המטבח התאילנדי מושפע בעיקר מן התבשילים המוקפצים של המטבח הסיני ומשילוב של תבלינים שמקורו במטבח ההודי.

מיסטר אנד מיסיס לי, חיבור עם המזרח

מסעדת מר וגברת לי, אשר שוכנת בלב ליבה של תל אביב היא למעשה שילוב של כמה מטבחים שמקורם במזרח הרחוק. למעשה, המנות אשר מוגשות במסעדה משלבות בהצלחה, יש לומר, את המטבח האסיאתי עם המטבח התל אביבי הישראלי, מה שיוצר שילוב טעמים מיוחד ויוצא דופן. באי המסעדה יוכלו ליהנות מסוגים שונים של מרקים אסיאתיים, ספרינג רול, סלטים מרעננים, ושיפודי בשרים בסגנון אסיאתי למנה ראשונה, ממגוון רחב של סוגי סושי וסשימי משתנים ממנות מיוחדות באידוי או בווק למנות עיקריות, וכמובן ממגוון רחב של קינוחים המאפיינים את המטבח הסיני בעיקר. מסעדת מיסטר אנד מיסיס לי יוצרת פינה קטנה מן המזרח לא רק בזכות האוכל שהיא מגישה, אלא גם בזכות האווירה העיצובית של המקום, אשר כוללת ספות וכריות מעוצבות, בודהות פזורות בכל פינה, ושילוב של צבעים מהמזרח.


ART 1 – עיצוב אירועים

דילוג לתוכן