חללי עבודה מה מומלץ ומה לא

איך שלא מסתכלים על זה, את רוב השעות שלנו אנחנו מבלים במשרד. עד לפני עשור התפיסה הרווחת של חללי עבודה התאפיינה במנורות פלורסנט קרות, חדרי עבודה מקובעים ובעיקר אז איך הופכים את המרחב הזה לחגיגה של תחושה ביתית באווירה נפלאה כי בכל זאת, 8-10 שעות זה לא משהו שאפשר להעביר ככה סתם.

מחקרים מדעיים רבים מראים כי יש 5 אלמנטים שמאפשרים לנו להפוך את חלל העבודה למושלם…

  1. אפשרו לעובדים שלכם להיות חלק מתהליך העיצוב – מחקר גדול הראה כי במקומות עבודה בארצות הברית שנתנו לעובדים לקחת חלק בתהליך העיצוב שלך חלל העבודה, רמת הפרודקטיביות של העובדים עלתה בעשרות אחוזים.
  2. חללים פתוחים, עדיפים על משרדים סגורים – בעידן של מיילים, רשתות חברתיות ודיגיטל, מאוד חסר כל הנושא של יחסים אנושיים ושיתוף פעולה בין העובדים. במקום לבודד את העובד במשרד, כדאי ליצור מרחב פתוח או לחלק את המרחב למחלקות לפי נושאים וכך לאפשר לעובדים לבוא אחד עם השני באינטרקציה.
  3. הוסיפו צמחייה בחלל – לצמחים יש את האפקט המרגיע, האפקט שעוזר לנו להתאושש ממצבים,  הם מנקים את החלל, מכניסים אור ונותנים לנו אנרגיה. קקטוס למשל ידוע כצמח שלוקח אליו אנרגיות שליליות והוא גם לא זקוק להרבה מים, כך שהוא פתרון מצוין בחללי עבודה.
  4. אבזור חכם – כדאי לשלב יצירתיות בתוך החללים בין אם זה בעזרת מערכת ישיבה שתאפשר בזמן ההפסקה לעובדים לשבת על איזה כוס קפוצ‘ינו נחמדה וכריך בצד, שעון קיר דקורטיבי, שטיחים או כל דבר שיכניס קצת צבעוניות למרחב ההייטקיסטי.
  5. תאורה- נסו לנצל כמה שאפשר את התאורה הטבעית מבחוץ לטובתכםם וכאשר אתם בוחרים מנורות, נסו לשלב כמה סוגים של גופי תאורה בהתאם לצרכים הפונקציונליים בחלל ולהימנע מתאורה קרה ובהירה מדי.

ART 1 – עיצוב אירועים

דילוג לתוכן